banner-telecom.jpg

Voortaan makkelijker om te veranderen van vaste telecomoperator

03/07/2017 - 13u

Vanaf vandaag 3 juli wordt het makkelijker om te veranderen van leverancier voor vaste telecomproducten zoals digitale televisie, internet en vaste telefonie. Door de Easy Switch-procedure die nu ingaat, moet de operator het leeuwendeel van de administratieve rompslomp op zich nemen. Tot nu toe diende je als consument zelf alle administratie te doen en afspraken met de technicus te regelen. Dat vormde voor veel consumenten een drempel.

Voortaan volstaat het om met een uniek identificatienummer, te vinden op je factuur of in de klantenzone, naar een concurrent-operator te stappen. Die zal dan afspraken moeten maken met de oude operator. Easy Switch beperkt de duur van de dienstonderbreking: voor een afspraak met de technicus zal je als consument nooit meer een hele dag moeten thuisblijven. Vindt het geplande bezoek van de technicus niet plaats, dan dien je een vergoeding te ontvangen. Bovendien beperkt Easy Switch de risico's van dubbele facturering.

Overigens wordt de door de overheid uitgebouwde vergelijkingssite bestetarief.be verder versterkt.

In de loop van volgend jaar zal je als klant de verbruikersgegevens bij je huidige operator in één klik automatisch kunnen invullen in de tariefsimulator om nog sneller en juister te bepalen welk product voor jou het goedkoopst is.

Waken over je consumentenrechten en de vrijwaring van je koopkracht blijft ook voor ACLVB een voortdurende uitdaging. Op alle overlegniveaus maken onze onderhandelaars werk van meer koopkracht voor werknemers en uitkeringsgerechtigden.

Kies een ACLVB-secretariaat bij u in de buurt voor de beste service ::
Of zoek uw secretariaat via de kaart