ABR-Verantwoordelijke (Advies, Begeleiding, Rechtsbijstand) - Brussel

Op deze pagina:

    Publicatiedatum : 7/6/2019

    Doel

    Zorgen voor kwalitatieve rechtsbijstand en dienstverlening aan de leden van de zone door de leden raad en informatie te geven over hun sociaalrechtelijke rechten en plichten en door de juridische dossiers van de leden te behandelen.
     

    Taakomschrijving

    • Geven van informatie en advies aan de leden i.v.m. hun sociaalrechtelijke rechten om te zorgen voor correcte en individuele communicatie.
    • Vaststellen, analyseren, opvolgen en aanreiken van oplossingen voor juridische dossiers rekening houdend met de verjaringstermijnen om te zorgen voor rechtsbijstand en kwaliteitsvolle dienstverlening.
    • Antwoorden op specifieke vragen om te zorgen voor rechtsbijstand en kwaliteitsvolle dienstverlening.
    • Informatie en raad geven aan de leden, de interne diensten en de medewerkers in verband met wettelijke bepalingen en wijzigingen zoals ze beschikken over correcte en actuele juridische informatie.
    • Uitvoeren van verschillende administratieve taken.

    Diploma

    • Bachelor in de Rechten, Human Resources, Sociale wetenschappen
    • Of equivalente ervaring van min. 5 jaar in deze domeinen

    Competentieprofiel

    Kerncompetenties

    • Flexibiliteit
    • Klantgerichtheid
    • Samenwerken

    Functiespecifieke gedragscompetenties

    • Communicatie : schriftelijk en mondeling
    • Leervermogen
    • Luisteren
    • Nauwkeurigheid
    • Plannen en organiseren
    • Stressbestendigheid

    Kennisvereisten

    • Grondige talenkennis Nederlands en Frans
    • Grondige kennis van de werkloosheidsreglementering
    • Grondige kennis van Arbeidsrecht en Sociaal Zekerheidsrecht
    • Basiskennis van Fiscaal Recht en Burgerlijk Recht
    • Kunnen werken in een PC omgeving: internet, Word, Excel, AS400 …

    Plaats van tewerkstelling

    ACLVB Brussel

    Boudewijnlaan 8
    1000 Brussel

    Aanbod

    • Een voltijdse arbeidsovereenkomst voor onbepaalde duur
    • Een aantrekkelijk loon met tal van bijkomende voordelen (maaltijdcheques, hospitalisatie- en groepsverzekering, vakantiegeld 100%,…)
    • Een professionele omgeving met een menselijke aanpak en zowel interne als externe contacten
    • Een aangename werksfeer
    • Een boeiende job met een afwisselend takenpakket
    • De mogelijkheid tot het uitbouwen van uw bestaande competenties via het volgen van opleidingen

    Hoe solliciteren ?

    Brief

    Koen De Jaeger
    Personeelsdirecteur
    Koning Albertlaan 95
    9000 Gent

    Kies een ACLVB-secretariaat bij u in de buurt voor de beste service ::
    Of zoek uw secretariaat via de kaart