Arbeidsadviseur (loopbaanconsulent) Limburg

Op deze pagina:

    Publicatiedatum : 23/8/2022

    Functieomschrijving

    Als loopbaanconsulent coach je werknemers en werkzoekenden bij “transities” op de arbeidsmarkt. Je voert adviesgesprekken rond arbeidsmarktgerichte thema’s zoals: solliciteren, het zoeken van een opleiding, oriëntatie, het gebruik van digitale sollicitatietools, het vinden en versterken van jobkansen, tewerkstellingsmaatregelen, …

    Daarnaast verstrek je advies over de mogelijkheden i.v.m. werkbaar werk, inclusie op de werkvloer, re-integratie, retentie, discriminatie en pesten op het werk, …

    Je organiseert en geeft infosessies en workshops aan werkzoekenden en werknemers om hen wegwijs te maken op de arbeidsmarkt, om hen te stimuleren en te leren werken met de website van VDAB en over andere loopbaanthema’s.

    Je organiseert de dienstverlening waar mogelijk via videogesprek. Verplaatsingen blijven echter nodig voor deelnemers uit de kansengroepen en voor infosessies. Je verplaatst je dan voornamelijk naar de grotere steden in de provincie Limburg. (Hasselt, Genk)

    De vaste plaats van tewerkstelling is in Hasselt.

    Profiel

    • Je bent klantvriendelijk en beschikt over organisatievermogen en kan zelfstandig werken
    • Je hebt een lerende houding, je bent integer en hebt een goed empathisch vermogen
    • Je kan werken met de courante PC-toepassingen
       

    Jobgerelateerde competenties

    • Werken met een doelgroep: Werknemers
    • Actieplannen uitwerken en opstarten
      De resultaten evalueren
    • Werken met een doelgroep: Werkzoekenden
    • Vakdocumentatie bijwerken (wijzigingen in reglementering, plaatsen waar men terecht kan, ...) en ter beschikking stellen van het publiek
    • Klanten onthalen en informeren (tewerkstellingsmaatregelen, vergoeding, opleidingsmogelijkheden, ...)
    • Collectieve acties rond opleiding, tewerkstelling, vergoeding, … uitwerken en leiden
    • De vraag identificeren en de noden van de klant analyseren (promotie, opleiding, integratie, ...)
       

    Persoonsgebonden competenties

    • Plannen en organiseren
    • Creativiteit
    • Verantwoordelijkheid
    • Resultaatgerichtheid
    • Analyseren
    • Diversiteit
    • Zelfstandigheid
    • Klantgerichtheid

    Aanbod

    • ​4/5 job
    • Vervangingscontract
    • Een boeiende en leerrijke werkervaring met een maatschappelijk zinvolle opdracht, ruimte voor initiatief, opleidingsmogelijkheden, flexibele verlofregeling, maaltijdcheques, ecocheques, cadeaucheques, hospitalisatieverzekering
    • Mogelijkheden tot telewerken

    Plaats van tewerkstelling

    ACLVB Hasselt

    Jeneverplein 2 bus 2
    3500 Hasselt

     

     

    Waar en hoe solliciteren?

    Kies een ACLVB-secretariaat bij u in de buurt voor de beste service ::
    Of zoek uw secretariaat via de kaart