Medewerker personeelsdienst
Op deze pagina:
Publicatiedatum : 14/4/2022
Doel
Bijdragen aan een volwaardig HR beleid door mee te helpen aan de uitwerking van de HR processen en de implementatie ervan te realiseren (o.a. competentiebeleid en functioneringsgesprekken), alsook het beheren & uitvoeren van de personeelsadministratie.
Verantwoordelijkheid
- T.a.v. de verwerkte informatie
-
T.a.v. de vertrouwelijkheid van personeelsgegevens
Taakomschrijving
- Ondersteunen personeels- en loonadministratie
-
Continuering bestaande HR projecten en opstarten nieuwe projecten. Dit houdt onder meer in:
- Bijhouden competentieprofielen voor ieder personeelslid
- Bijhouden functieomschrijvingen voor ieder personeelslid
- Begeleiding en administratieve verwerking functioneringsgesprekken
- Onthaalbeleid
- Peter-meterschap
- …
- Implementeren, opvolgen, onderhouden & ondersteunen van geïnformatiseerde HR tools (tijdsregistratie, afwezigheidsregistratie, opleidingsaanbod, beheer persoonsgegevens, intranet, telefoonboekje, onkostenmodule; …).
- Verstrekken van de nodige informatie aan medewerkers, leidinggevenden en derden teneinde een goede werking toe te laten. Dit houdt onder meer in:
- Opstellen en aanmaken van rapporten voor diverse diensten & directie;
- Beantwoorden van vragen van medewerkers inzake salaris & overige arbeidsvoorwaarden;
- Up-to-date houden intranet;
- Opstellen & up-to-date houden van handleidingen HR tools.
Competentieprofiel
Vaardigheden
- Opdrachten zelfstandig en resultaatgericht kunnen uitvoeren
- Vlotte communicatie met personeelsleden, hiërarchisch verantwoordelijken en directie
- Voortdurend werk- en communicatieprocedures evalueren en aanpassen
- Kunnen inschatten wat de werkelijke behoeften zijn van de vraagsteller en vertalen naar de directie
- Kunnen werken in een pc-omgeving
Opleidingsniveau – ervaring
Bachelor of master met minstens drie jaar ervaring.
Bij voorkeur ervaring m.b.t. tot projecten rond competentiebeleid/functieomschrijvingen/ functioneringsgesprekken/onthaalbeleid).
Vereiste kennis
- Algemene principes van personeelsbeheer
- Ervaring/kennis m.b.t. tot projecten rond competentiebeleid/functieomschrijvingen/functioneringsgesprekken
Sociale instelling
- Individuele problemen op discrete wijze opvangen
- De nodige discretie m.b.t. personeelsbeheer en - informatie in acht nemen.
Taalkennis
Goede kennis van het Nederlands en het Frans
Aanbod
- Een voltijdse arbeidsovereenkomst voor onbepaalde duur
- Een aantrekkelijk loon met tal van bijkomende voordelen (maaltijdcheques, hospitalisatie- en groepsverzekering, vakantiegeld 100%,…)
- Een professionele omgeving met een menselijke aanpak en zowel interne als externe contacten
- Een aangename werksfeer
- Een boeiende job met een afwisselend takenpakket
- De mogelijkheid tot het uitbouwen van uw bestaande competenties via het volgen van opleidingen
Plaats van tewerkstelling
ACLVB Administratieve zetel
Koning Albertlaan 95
9000 Gent
Hoe solliciteren ?
Brief
Koen De Jaeger
Personeelsdirecteur
Koning Albertlaan 95
9000 Gent