Sociaal dienstverlener arbeidsrecht en werkloosheid - Aalst & Ninove

Op deze pagina:

    Publicatiedatum : 7/3/2024

    De Liberale Vakbond is één van de drie representatieve vakbondsorganisaties in België met meer dan 300.000 leden, 600-tal medewerkers en meer dan 5.000 afgevaardigden.

    De visie van de ACLVB is gebaseerd op het sociaalliberalisme. Onze maatschappelijke keuzes berusten op vier humanistische waarden : vrijheid, verantwoordelijkheid, verdraagzaamheid en solidariteit. De Liberale Vakbond is een vakbond waar elke mens centraal staat. De focus ligt op het individu en zijn persoonlijke vrijheid zonder de verantwoordelijkheid uit de weg te gaan.

    Wij geloven in een liberalisme dat reële kansen op emancipatie, ontwikkeling en welzijn mogelijk maakt voor iedereen.

    Als sociale dienstverlener maak je het verschil voor onze leden!

    Je biedt een kwalitatieve dienstverlening voor onze leden. Je bent het gezicht van onze vakorganisatie en behandelt verschillende dossiers zoals uitkeringsaanvragen, diverse premies of juridische vragen. Je maakt onze leden wegwijs in alle arbeidsgerelateerde vragen.

    Hoe ziet je dag eruit ?

    • Contact met de leden, informeren en adviseren aan het loket, via telefoon en/of per e-mail.
    • Opmaak en indienen van uitkeringsaanvragen.
    • Voorbereiden en uitvoeren van de maandelijkse betaling van uitkeringen en diverse premies.
    • Behandelen en/of doorverwijzen van juridische vragen.
    • Voorbereiden van juridische dossiers.
    • Up-to-date houden van het ledenbestand.
    • Uitvoeren van verschillende administratieve werkzaamheden
    • Deelnemen aan opleidingen

    Welke kennis breng je mee ?

    • Je hebt een bachelorsdiploma of een middelbaar diploma met relevante ervaring. De richting ‘sociaal werk’ of ‘rechtspraktijk’ is een pluspunt.
    • Je hebt een uitstekende kennis van het Nederlands. Kennis van elke bijkomende taal is een meerwaarde voor onze leden.
    • Je hebt een basiskennis of interesse in arbeidsrecht en sociale zekerheidsrecht. Kennis van werkloosheidsreglementering is een pluspunt.
    • Je bent computervaardig en kunt werken met de standaard Office programma’s 

    Welke vaardigheden heb je nodig ?

    • Je bent empathisch maar ook voldoende assertief.
    • Je bent hulpvaardig en sociaal. Ons lid staat voor jou centraal.
    • Je bent een teamspeler die zelfstandig kan werken.
    • Je bent communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk).
    • Je hebt organisatorische vaardigheden die van pas komen bij je administratieve taken.
    • Je bent discreet.

    Wat kunnen wij jou aanbieden ?

    • Een uitdagende, gevarieerde en sociale job.
    • Voldoende begeleiding bij je opstart met de nodige opleidingen.
    • De standplaats is
      • Aalst : Leo De Béthunelaan 36 – 9300 Aalst
      • Ninove : Kaardeloodstraat 15 – 9400 Ninove
    • Een contract van onbepaalde duur.
    • Een mooi loon met héél wat extra voordelen (maaltijdcheques, hospitalisatie- en groepsverzekering, fietslease, ecocheques, …).
    • Vakantiedagen vrij op te nemen.
    • Mogelijkheid tot 1 dag telewerk per week na inloopperiode van 6 maand.
    • Een stimulerende werkomgeving met aandacht voor work-life balance (37u/w) met leuke collega’s en doorgroeimogelijkheden.

    Hoe solliciteren ?

    Kies een ACLVB-secretariaat bij u in de buurt voor de beste service ::
    Of zoek uw secretariaat via de kaart