Servicedesk Medewerker

Op deze pagina:

    Publicatiedatum : 13/10/2020

    Het ICT-departement van de ACLVB bestaat uit 29 medewerkers.  De kantoren zijn gelokaliseerd te Gent, op een boogscheut van het treinstation Gent Sint-Pieters.

    De missie van het departement bestaat erin om in partnership met de lokale specialisten/aanspreekpunten en de Centrale Diensten, de toegevoegde waarde van ACLVB blijvend te maximaliseren door het aanbrengen en realiseren van kwaliteitsvolle state-of-the-art ICT oplossingen waardoor aan onze leden de best mogelijke ervaring kan worden gegeven.

    De afdeling bouwt hierbij constant kennis en ervaring op rond nieuwe technologieën en dit met het oog op een zo optimaal mogelijk ondersteuning van nieuwe automatisering wensen binnen de steeds digitaler wordende economische realiteit.

    In het kader van deze vacature ga je aan de slag in de Servicedesk afdeling.  Deze afdeling is het centrale interne aanspreek- / meldpunt voor ICT storingen, gebruikersvragen, klachten, … .  Zij staat in voor het garanderen van een optimaal informaticagebruik door het ondersteunen van de eindgebruikers bij het gebruik van de ICT-middelen en de informatievoorziening.
     

    Functieomschrijving

    • ​Je bent verantwoordelijk voor het goed en klantvriendelijk opvolgen van service aanvragen, incidenten en probleemmeldingen die via E-mail of telefoon op de Servicedesk binnenkomen.
    • Je verleent diverse vormen van eerstelijnsondersteuning (telefonisch op afstand / ter plaatse) en verstrekt informatie en advies aan de gebruikers.  Daar waar nodig zorg je voor een gepaste doorverwijzing (intern of aan leveranciers).
    • Je zorgt voor een snelle analyse, reactie en een kwalitatieve afhandeling van de diverse aanvragen.
    • Je signaleert en kaart proactief repeterende incidenten aan en je documenteert deze in de kennisdatabank.
    • Je bent verantwoordelijk voor het bedrijfsklaar maken, het onderhouden en herstellen van de werkplekken, het communicatienetwerk en de randapparatuur.
    • Je werkt nauw samen met systeembeheer.
       

    Profiel

    Diploma

    Je beschikt over een Bachelor diploma in de informatica.
     

    Ervaring

    Je beschikt over een eerste relevante ervaring als ICT-consulent, servicedesk medewerker, IT-beheerder of dergelijke.
     

    Technische Skills

    • Je hebt een sterke affiniteit voor ICT met een degelijk basiskennis informatica (Windows 10, Microsoft 365 toepassingen, printers, scanners, werking netwerken, werking servers, Tablet en smartphones, …).
    • Je hebt ervaring met het gebruik van bedrijfsapplicaties.
    • Kennis van methoden en technieken van IT service management (ITIL) zijn een pluspunt.
       

    Soft Skills

    • Je bent sociaal en communiceert vlot, mondeling en geschreven, zowel naar gebruikers als naar collega’s.
    • Je bent klantvriendelijk, je streeft een maximale klanttevredenheid na.  Je kan je perfect inleven in de situatie van de gebruiker en je denkt resultaatgericht.
    • Je hebt een sterk verantwoordelijkheidsgevoel. Ownership en initiatief vormen jouw tweede natuur.
    • Je bent een echte teamspeler die ervan houdt om met gebundelde krachten de beste resultaten neer te zetten.   Indien nodig ben je in staat om opdrachten zelfstandig aan te pakken. 
    • Je kan handelen naar de prioriteiten die vooropgesteld zijn.  Je kan deze inschatten aan de hand van vooropgestelde criteria en handelen naar deze prioriteiten.
    • Je bent een nauwgezette en analytisch ingestelde problem solver en blijft kalm in stressvolle situaties.
    • Je bent, leergierig, constructief en open van geest.
    • Je staat open voor verbeteringen en werkt hier spontaan zelf aan mee.
    • Je bent bereid om in afspraak met je collega’s de Servicedesk permanentie te verzekeren van 8u00 tot 17u00.
    • Je spreekt vlot beide landstalen en je vindt je weg in Engelstalige handleidingen en vakliteratuur.

    Aanbod

    • Een voltijdse arbeidsovereenkomst voor onbepaalde duur
    • Plaats van tewerkstelling: Gent, op een boogscheut van station Gent-St-Pieters)
    • Een aantrekkelijk loon met tal van bijkomende voordelen (maaltijdcheques, hospitalisatie- en groepsverzekering, vakantiegeld 100%, …)
    • Een professionele omgeving met een menselijke aanpak en zowel interne als externe contacten
    • Een aangename werksfeer
    • Een boeiende job met een afwisselend takenpakket
    • De mogelijkheid tot het uitbouwen van uw bestaande competenties via het volgen van opleidingen

    Plaats van tewerkstelling

    ACLVB centrale

    Koning Albertlaan 95
    9000 Gent

    Hoe solliciteren ?

    Brief

    Koen De Jaeger
    Personeelsdirecteur
    Koning Albertlaan 95
    9000 Gent

    Kies een ACLVB-secretariaat bij u in de buurt voor de beste service ::
    Of zoek uw secretariaat via de kaart